Τετάρτη, 20 Αυγούστου 2014

Επιστολή του Προέδρου της Αδελφότητας Κουρέντων


Λαμβάνω ως αφορμή τα καλοκαιρινά δεδομένα ( είναι μια καλή αιτία) για να αναφερθώ στα μέχρι τώρα τεκταινόμενα της Αδελφότητάς μας. Φυσικά όλα αυτά θα ήθελα να τα αναφέρω στην ετήσια καλοκαιρινή Γ.Σ. ( που έγινε και δεν έγινε φέτος στο χωριό μας ) για να μην έχουμε πάλι το περσυνό δράμα όπου οι μισοί αναφερόταν στους άλλους μισούς και φέτος δεν ήλθε κανείς , παρά ελαχίστων . Δεν κάναμε τίποτα παραπάνω από ότι ορίζει το ιδρυτικό μας καταστατικό .
Δηλαδή :
Α) Την προώθηση θεσμών συμμετοχής . Παλέψαμε και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, φυσικά μαζί με τον Π.Ο.Σ.Κ . Ουτοσώστε σε όλες τις μέχρι σήμερα εκδηλώσεις και θεσμούς να είμαστε όλοι μαζί . Στην καθαριότητα του χωριού μας (πρέπει να γίνει θεσμός) , στις τοπικές εκδηλώσεις , στις εκδρομές , στις αθλοπαιδιές και γενικά στην ολική ενεργοποίηση της συνολικής συμμετοχής , αυτό και μόνο αυτό, επιζητούμε ως Αδελφότητα.
Β) Στην καθιέρωση διαδικασιών διαβούλευσης και την ενίσχυση της Αδελφότητας του θεσμικού της ρόλου σε τοπικό επίπεδο. Με υπομονή και επιμονή αλλά και δράση πετύχαμε και πήραμε ( προς χρήση) από τον Δήμο Ζίτσας το κοινοτικό κτίριο και το σχολείο μας. Έπρεπε και πρέπει να κάνουμε τα Κούρεντα πάλι γνωστά στην ευρύτερη περιοχή , να κάνουμε το χωριό μας ένα κέντρο πολιτισμού . Αυτό εξάλλου επιζητώ και θέλω με το άνοιγμα του σχολείου μας , να γίνει ένα κέντρο πολιτιστικής έκφρασης . Το μόνο μελανό σημείο είναι η υπόθεση του νερού , γιατί δεν γνωρίζαμε ούτε μας ενημέρωσε κανένας αρμόδιος ότι το μηχάνημα χλωρίωσης ήταν χαλασμένο προ πενταμήνου ( τυχαία το μάθαμε , δεν δικαιολογούμαι ) είναι όμως ένα φλέγον ζήτημα , γιατί είναι θέμα δημόσιας υγείας (άσχετα αν μερικοί το εκλαμβάνουν ως εκ του ουκ άνευ ), όπως είναι όλο το ζήτημα της υδροδότησης . Με το πρώτο ΔΣ που θα γίνει στην Αθήνα θα αποστείλουμε και τις επιστολές ( γιατί δεν έχουμε την αρμοδιότητα του επεμβαίνει , αλλά του καταγγέλλει ).
Γ) Την εξύψωση και τον εκπολιτισμό της γενέτειρας με την εκτέλεση έργων που αποφέρουν την πρόοδο. Στην παράγραφο αυτή θα συνεχίσουμε με νύχια και με δόντια να πετύχουμε τα μέγιστα . Έγινε μια θαυμάσια αρχή με τις εκθέσεις ζωγραφικής , ενισχύσαμε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , οργανώθηκε η πρώτη έκθεση παραδοσιακών προϊόντων , η έκθεση παλιάς φωτογραφίας , καθαρίσαμε και εμπλουτίσαμε με βιβλία την βιβλιοθήκη αλλά και με νέα ηλεκτρονικά μηχανήματα ( τώρα ζητάμε βοήθεια από τους συνταξιούχους δασκάλους μας , να την οργανώσουν και καταγράψουν τα βιβλία της ) . Αλλά και στην πρωτοβουλία που αποσκοπεί άμεσα ή έμμεσα την δημιουργία ή βελτίωση κοινωφελών έργων δεν μείναμε άπραγοι. Επισκευάσαμε με την βοήθεια χωριανών , τον πάνω όροφο του κοινοτικού κτιρίου , καθαρίσαμε , φωτίσαμε το σχολείο και τον περιβάλλοντα χώρο, ή εκκλησία μας , ένα τεράστιο έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ( οφείλω ένα μεγάλο δημόσιο ευχαριστώ στην Σταυρούλα Αγγελίδη ) , επισκευάσαμε τους φανοστάτες της πλατείας , την παιδική χαρά , το μπάσκετ , αγοράσαμε τον τάπητα και ήμαστε έτοιμοι να τον τοποθετήσουμε στο 5Χ5 . Μέσα μου όμως μένει ακόμα η εντύπωση ότι είναι λίγα , γιατί θα μπορούσαμε όλοι μαζί να κάνουμε περισσότερα . Ως τρανό παράδειγμα μπορώ να αναφερθώ στον φετινό καθαρισμό του δρόμου , όπου μια ομάδα ατόμων είδατε τι έκανε …σκεφθείτε αν είμαστε όλοι μαζί τι θα μπορούσαμε .
Δ) Στην καλλιέργεια σχέσεων και αισθημάτων αλληλεγγύης μεταξύ των διαμενόντων μονίμως Κουρεντινών δεν μπορώ να καταλάβω τι δεν πηγαίνει καλά . Εσείς τι λέτε ? Μήπως πρέπει όλοι να νερώσουμε το κρασί μας . Νομίζω ότι τα θέματα αλληλεγγύης , αλληλοβοήθειας , αλληλοκατανόησης είναι θέματα μόνο παιδείας και βασική προϋπόθεση για την επίτευξη των παραπάνω είναι η εφαρμογή στις ανθρωπιστικές και ηθικές αρχές . Και δεν νομίζω ότι οι Κουρεντινοί πάσχουν από αυτά , τουναντίον δείχνουμε την αλληλεγγύη μας μέχρι την Παλαιστίνη και δεν μπορούμε να δείξουμε αλληλεγγύη ο ένας για τον άλλον . Και φυσικά το ξανατονίζω πιο πολλά μας ενώνουν από ότι μας χωρίζουν .
Και θα κλείσω την επιστολή μου αυτή με έναν λόγο του Ισοκράτη , που θα ήθελα πάρα πολύ να τον μελετήσουμε.
"Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία."

Αθήνα 20/8/2014
Μιχάλης Παπαγγέλης

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου