Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου 2014

Αποφεύγουν το λιμάνι της Ηγουμενίτσας,οι οδηγοί φορτηγών!!!

 Σημαντική απώλεια εσόδων για το λιμάνι, τα ελληνικά καράβια και την Εγνατία Οδό

Η διαδρομή από τον Εβρο έως την Ηγουμενίτσα, μέσω της Εγνατίας Οδού, μολονότι ασφαλέστατη και απολαυστική ως προς την οδήγηση, είναι για τα φορτηγά διεθνών μεταφορών, υψηλού κινδύνου.Αιτία, η επιβίβαση στη διαδρομή αλλά και κατά την παραμονή τους στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας παράνομων μεταναστών, που εφόσον γίνουν αντιληπτοί κατά τον έλεγχο των λιμενικών και τελωνειακών αρχών της Ελλάδας ή και της Ιταλίας, μπορεί να στοιχίσουν, ακόμη και την κατάσχεση του αυτοκινήτου μαζί με τα εμπορεύματα!Ετσι, φορτία από την Τουρκία, το Ιράν, το Αφγανιστάν και χώρες της ΝΑ Ευρώπης, με προορισμό τις αγορές της Δ. Ευρώπης κινδυνεύουν να μην φτάσουν ποτέ στον προορισμό τους ή να φτάσουν καθυστερημένα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένας μεγάλος αριθμός φορτηγών TIR να αναζητεί άλλους διαδρόμους, εγκαταλείποντας την Εγνατία και έτσι να σημειώνεται σημαντική απώλεια εσόδων τόσο για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας όσο και για τα ελληνικά καράβια που μεταφέρουν τις νταλίκες στα λιμάνια της Ιταλίας.Τι ακριβώς συμβαίνει; Με το που θα περάσει το τελωνείο των Κήπων, έχοντας καθυστερήσει ήδη μερικά 48ωρα για βίζες, κ.λπ., ή τον μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, η αδρεναλίνη του οδηγού ανεβαίνει στα ύψη. Ο κίνδυνος σε κάποιο από τα... πάρκινγκ της Εγνατίας ή τα πρατήρια υγρών καυσίμων, να «τρυπώσουν» χωρίς να γίνουν αντιληπτοί και να κρυφτούν στα εμπορεύματα ένας ή περισσότεροι παράνομοι μετανάστες, ελλοχεύει. Γίνεται ακόμα μεγαλύτερος όταν τα φορτηγά φτάσουν στην Ηγουμενίτσα και είναι αναγκασμένα να
περιμένουν αρκετές ώρες στη γύρω περιοχή ώστε να επιβιβαστούν στα πλοία που συνήθως αποπλέουν για τα λιμάνια της Ιταλίας, νύχτα ή νωρίς το πρωί.Εκμεταλλευόμενοι σε πολλές περιπτώσεις το σκοτάδι, απελπισμένοι παράνομοι μετανάστες, που την ημέρα κρύβονται στο περιαστικό δάσος της Ηγουμενίτσας, όπου έχουν μεταφερθεί με τη βοήθεια κυκλωμάτων, τρυπώνουν, στις καρότσες, με την ελπίδα ότι θα περάσουν την «πύλη του παραδείσου». Εφόσον γίνουν αντιληπτοί κατά τον τελωνειακό και λιμενικό έλεγχο, συλλαμβάνεται ο οδηγός και κατάσχονται το φορτηγό μαζί και το φορτίο. Αν, πάλι, καταφέρουν να περάσουν απαρατήρητοι και τους εντοπίσουν οι Ιταλοί, τους στέλνουν πίσω… παρέα με κάμποσους άλλους παράνομους που έχουν συλλάβει αλλού, και κρατούν το αυτοκίνητο και το εμπόρευμα! Δεν είναι λίγες, βεβαίως, και οι περιπτώσεις κατά τις οποίες οι ίδιοι οι οδηγοί συμμετέχουν, έναντι αδρής αμοιβής, στην παράνομη μεταφορά μεταναστών.Μεγάλες εταιρείες με ισχυρούς στόλους φορτηγών -μόνο μία, η TURKER, διακινεί μέσω Ηγουμενίτσας 1.200 νταλίκες τον μήνα - αναγκάζονται, πιεζόμενες και από τις ασφαλιστικές εταιρείες να αναζητήσουν άλλους διαδρόμους, μέσω Ρουμανίας ή απευθείας διά των λιμανιών της Κωνσταντινούπολης.Σε πολλές περιπτώσεις έχει διαπιστωθεί ότι οι παράνομοι επιβάτες προκαλούν σοβαρές ζημιές σε ευαίσθητα εμπορεύματα (ηλεκτρονικά, οπωροκηπευτικά κ.λπ.), γεγονός που καθιστά εντονότερες τις διαμαρτυρίες των μεταφορικών εταιρειών. Η οικονομική ζημιά για το λιμάνι και τα ελληνικά πλοία, η απώλεια εσόδων για το κράτος από τα διόδια, τους ΣΕΑ, η υποβάθμιση της Εγνατίας Οδού ως διεθνούς αυτοκινητόδρομου, είναι σημαντικές παράπλευρες επιπτώσεις, από τη μείωση της διέλευσης χιλιάδων φορτηγών διεθνών μεταφορών.

Τρόποι αντιμετώπισης
Μιλώντας στο συνέδριο του Economist στις αρχές της εβδομάδας στη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας, κ. Βασίλης Διαμάντης, ανέφερε ότι ετησίως διακινούνται 230.000 φορτηγά από την Ηγουμενίτσα προς Μπάρι, Πρίντιζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη, Ραβένα αλλά και εσωτερικά στην Κέρκυρα. Ερωτηθείς από την εφημερίδα «Καθημερινή» σχετικά με τον «πονοκέφαλο» των παράνομων μεταναστών είπε ότι γίνονται έλεγχοι βάσει συστήματος Icpss και του σχεδίου ασφάλειας λιμενικής εγκατάστασης πλην όμως και πάλι καταφέρνουν και περνούν. Στα άμεσα σχέδια θωράκισης του λιμανιού, είπε, είναι οι έλεγχοι με ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά.Λύση στο πρόβλημα, θεωρείται από τους ειδικούς, ότι μπορεί να δώσει η εγκατάσταση ενός ειδικού μηχανήματος (scanner) που «βλέπει» ανθρώπους ακόμα και σε ειδικά διαμορφωμένες κρύπτες.
epirusgate

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου