Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

«Μικρό καλάθι» κρατούν οι πρατηριούχοι

Μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων θα χρηματοδοτηθεί μέρος του κόστους για την εγκατάσταση του συστήματος εισροών – εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, η διαδικασία προβλέπει την παροχή ειδικού κουπονιού προς τους δικαιούχους κατόχους άδειας λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων προκειμένου να καλύψουν μέρος της δαπάνης που απαιτείται για την εγκατάσταση ενός πλήρους συστήματος διαχείρισης των εισροών και των εκροών στα πρατήριά τους.
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση υπεγράφη την Παρασκευή 1η Μαρτίου για τη διάθεση πιστώσεων συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα οριζόμενα στον παρακάτω πίνακα, η ενίσχυση αφορά σε χορήγηση κατ’ αποκοπή συγκεκριμένου ποσού για κάθε μέρος του συνολικού συστήματος.
Αυτό δημιουργεί προβληματισμό στον κλάδο, καθώς το ποσό που προβλέπεται ανέρχεται περίπου στις 3.700 ευρώ και επιπλέον 400 ευρώ για κάθε δεξαμενή, όταν το συνολικό κόστος αναμένεται να αγγίξει τις 10.000 έως 15.000 ευρώ. Και αυτό με δεδομένο ότι πρόκειται για επιχειρήσεις με νέες σχετικά αντλίες και όχι πεπαλαιωμένα συστήματα που χρήζουν συνολικής αλλαγής καθώς και άλλες παρεμβάσεις που εκτοξεύουν το κόστος μέχρι και τις 40.000 ευρώ.
Αυτό σημαίνει ότι κάποια πρατήρια, παλαιά και σε απομακρυσμένες περιοχές ή σε χωριά, είναι «καταδικασμένα», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Σωματείου ιδιοκτητών Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων Ιωαννίνων και μέλος του Δ.Σ της Ομοσπονδίας, Παντελής Κολόκας.
Κρίσιμες ημερομηνίες πάντως για τα Γιάννενα είναι η 29 Σεπτεμβρίου, καθώς μέχρι τότε θα πρέπει να έχει γίνει η σχετική αίτηση για την επιχορήγηση, ενώ ακριβώς πέντε μήνες μετά, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση.
Σύμφωνα με τον κ. Κολόκα, καλό είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί αρκετά νωρίτερα, αφενός για να προλάβουν τα ελάχιστα εξειδικευμένα συνεργεία που βρίσκονται στην περιοχή να ολοκληρώσουν την εγκατάσταση στα ενδιαφερόμενα πρατήρια και αφετέρου για να μπορούν οι πρατηριούχοι να παραλάβουν και να διαθέσουν πετρέλαιο θέρμανσης, τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Αν βέβαια δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία μέχρι το τέλος του έτους, το Υπουργείο έχει προειδοποιήσει για ανάκληση των αδειών όσων επιχειρήσεων δεν έχουν συμμορφωθεί.
«Η αρχή έγινε, αλλά τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και ίσως αρκετοί από εμάς να μην μπορούν να ανταποκριθούν», σημείωσε ο κ. Κολόκας.
Καλό το μέτρο, λειψή η εφαρμογή
Οι ιδιοκτήτες πρακτορείων υγρών καυσίμων πάντως κρατούν «μικρό καλάθι» ως προς την αποτελεσματικότητα του μέτρου, αν και ήταν δική τους πρόταση και αίτημα, καθώς δεν εφαρμόζεται πλήρως σε όλα τα στάδια. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξουν «αχαρτογράφητες» δεξαμενές που δεν θα μπορούν να ελεγχθούν, ενώ ακόμη δεν έχει καθοριστεί η ημερομηνία εφαρμογής του συστήματος εισροών – εκροών στα διυλιστήρια.
«Αν δεν μπει υποχρεωτικά σε όλες τις δεξαμενές και εκτός των πρατηρίων, δηλαδή σε ιδιωτικές δεξαμενές ή δεξαμενές πχ εργοταξίων, , δεν θα υπάρξει αποτέλεσμα. Πρέπει να βρεθεί τρόπος να ελεγχθεί το ναυτιλιακό πετρέλαιο, να μπουν τα συστήματα εντοπισμού στα βυτιοφόρα, στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων», σημείωσε ο κ. Κολόκας.
Πόση είναι η επιχορήγηση
Το συνολικό ποσό επιχορήγησης για κάθε δικαιούχο θα προκύπτει ως άθροισμα των επιμέρους ποσών. Στον υπολογισμό θα λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των αδειοδοτημένων εγκατεστημένων δεξαμενών καυσίμων κάθε πρατηρίου.
Περιγραφή εξοπλισμού και ποσό χρηματοδότησης : Κεντρική Υπολογιστική Μονάδα: Η/Υ και απαραίτητο λογισμικό συστήματος Εισροών-Εκροών 1.500€ ανά πρατήριο.
Υποσύστημα Αντλιών:Interfaces για τις Αντλίες και Λογισμικό Σύνδεσης & Διαχείρισης Αντλιών 1.250€ ανά πρατήριο.
Υποσύστημα Δεξαμενών: Controller (κονσόλα) 500€ ανά πρατήριο.
Βυθομετρικές ηλεκτρονικές ράβδοι: 400€ ανά δεξαμενή.
Αυτόματη Έκδοση Φορολογικών Αποδείξεων: Φορολογικός μηχανισμός ΕΑΦΔΣΣ 300€ ανά πρατήριο.
Θερμικός Εκτυπωτής Αποδείξεων: 200€ ανά πρατήριο.
Με τη συγκεκριμένη ενίσχυση των κατόχων άδειας λιανικής εμπορίας υγρών καυσίμων, η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι αποδεικνύει έμπρακτα πως η άμεση ολοκλήρωση εγκατάστασης των συστημάτων εισροών-εκροών αποτελεί ζήτημα υψηλής προτεραιότητας προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της αγοράς καυσίμων προς όφελος των καταναλωτών. Της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΧΑΛΑΤΣΗ
Ελευθερία
-->

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου