Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2013

Στη λογική των εκπτώσεων για το αεροδρόμιο


Ίσως με χαρακτηριστική καθυστέρηση, αλλά με ιδιαίτερη αποφασιστικότητα και θέρμη, οι τοπικοί φορείς δηλώνουν τη διάθεσή τους να αντιδράσουν δυναμικά στη διαρκή υποβάθμιση και απαξίωση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων.
Μετά τις δημόσιες τοποθετήσεις του Περιφερειάρχη Αλ. Καχριμάνη και του Δημάρχου Φ. Φίλιου για την λανθασμένη απόφαση της πολιτικής ηγεσίας να....
αφήσει έξω από το κάδρο των συμβάσεων παραχώρησης για τα αεροδρόμια, αυτό των Ιωαννίνων, πρωτοβουλία ανέλαβε το Επιμελητήριο, που απηύθυνε πρόσκληση και διοργάνωσε σύσκεψη των τοπικών φορέων. Σε αυτήν επισημάνθηκε από τη μία η διαχρονική αδιαφορία και απαξίωση της πολιτικής ηγεσίας στις πραγματικές ανάγκες και των επιβατών αλλά και της αγοράς και από την άλλη τονίστηκε η αναγκαιότητα άμεσης παρέμβασης, ώστε σε πρώτη φάση να ολοκληρωθούν, έστω και κουτσουρεμένα, τα έργα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού. Αμέσως μετά την συζήτηση ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δ. Δημητρίου τόνισε πως η απόφαση αφορά τη σύνταξη και αποστολή σε όλους τους αρμόδιους φορείς και παράγοντες, ενός μνημονίου με τρεις άξονες. «Ο πρώτος είναι η ολοκλήρωση των έργων το 2013, ο δεύτερος, ο σχεδιασμός για να γίνει διεθνές το αεροδρόμιο και ο τρίτος η βελτίωση της καθημερινής λειτουργικότητας, με περισσότερες πτήσεις και μικρότερο κόστος», τόνισε. Οι ειδήσεις Η ανταπόκριση στην σύσκεψη κρίνεται ικανοποιητική, όπως επίσης και οι ειδήσεις που προέκυψαν από αυτήν. Μία από τις ειδήσεις ανέφερε ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Γ. Καραμπίνας που τόνισε ότι έχουν αντιμετωπιστεί τα τεχνικά προβλήματα για την τοποθέτηση συστήματος τυφλής προσγείωσης (ILS) και παράλληλα πως εξετάζεται σοβαρά η προοπτική μείωσης του συμβατικού αντικειμένου σε επίπεδο προϋπολογισμού και έργων. «Το σημαντικό είναι να ολοκληρωθεί το έργο εντός του 2013 και να δοθεί σε χρήση. Ίσως ο πύργος ελέγχου να φτάσει μέχρι τον δεύτερο όροφο που κρίνεται επαρκής για την ασφαλή λειτουργία του αεροδρομίου και οι κτιριακές εγκαταστάσεις να έχουν εμβαδόν 1400 τ.μ. αντί 2.400», τόνισε, προσθέτοντας ότι το αεροδρόμιο του Ακτίου μπορεί να λειτουργήσει ως συμπληρωματικό των Ιωαννίνων. Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκαν και οι τοποθετήσεις του Δ. Παπαδόπουλου από την Επιτροπή Τουριστικής Προβολής του Δήμου Ιωαννιτών και του Στεφ. Ζέρβα, συμβούλου του Δημάρχου Ιωαννίνων. Αμφότεροι αναφέρθηκαν στις επαφές και τις συμφωνίες που έχουν επιτευχθεί με αεροπορικές εταιρείες για να εντάξουν το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων στις λίστες τους ως έδρα μάλιστα διεθνών πτήσεων. «Είναι ανυπόστατο το κριτήριο της μειωμένης επιβατικής κίνησης που χρησιμοποιήθηκε καθώς έχουμε το ακριβότερο εισιτήριο στη χώρα και ταυτόχρονα πολλές πτήσεις στη διάρκεια του έτους, ακυρώνονται. Εμείς θέλουμε τα Ιωάννινα να είναι πυλώνας προσέλκυσης επισκεπτών και αυτό δεν μπορεί να γίνει χωρίς σύγχρονο αεροδρόμιο», τόνισε ο Δ. Παπαδόπουλος. «Τουριστικοί πράκτορες και πρεσβείες ξένων χωρών εκφράζουν την έκπληξή τους που το αεροδρόμιο δεν περιλαμβάνεται στις δύο λίστες αξιοποίησης», τόνισε ο κ. Ζέρβας. Παρών στη σύσκεψη ο πρύτανης Τριαντάφυλλος Αλμπάνης, που μετέφερε τον προβληματισμό της ακαδημαϊκής κοινότητας εξαιτίας των συχνών ακυρώσεων πτήσεων. «Λόγω των ακυρώσεων αυτών, διοργανωτές διεθνών συνεδρίων αποφεύγουν τα Ιωάννινα, ενώ πολλοί συνάδελφοι επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους τη Θεσσαλονίκη και από εκεί μεταβαίνουν στην Αθήνα», σημείωσε ο κ. Αλμπάνης. Ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Γ. Μήτσης χαρακτήρισε συνυπεύθυνη την τοπική κοινωνία και όλους τους φορείς της για την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των έργων ενώ ο πρόεδρος της ΟΕΒΕ Σ. Χορέβας τόνισε πως θα πρέπει να μειωθεί το κόστος που επωμίζονται οι επιβάτες που χρησιμοποιούν το αεροπλάνο. Εκ μέρους της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ο Γενικός Διευθυντής Αθ. Τζάρος τόνισε πως πρέπει οι επιδιώξεις να είναι ρεαλιστικές και πρότεινε τη σύνταξη οικονομοτεχνικής μελέτης για τα οφέλη που θα προκύψουν για την περιοχή με την ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης του αεροδρομίου. Το λόγο πήρε ακόμη ο Δήμαρχος Ζαγορίου Γ. Παπαναστασίου που αναφέρθηκε στην τουριστική προοπτική για την περιοχή με την αναβάθμιση του αεροδρομίου. Διαφωνία για το Άκτιο Στα χαρακτηριστικά πάντως της σύσκεψης η παρέμβαση του προέδρου του ΤΕΕ Ηπείρου που ανέφερε ότι ο χωροταξικός σχεδιασμός και η πρόταση του Επιμελητηρίου καταλήγει στο ότι καταλληλότερο αεροδρόμιο για να εξυπηρετήσει μελλοντικά την Ήπειρο είναι αυτό του Ακτίου. Επειδή όμως υπάρχουν πολλά προβλήματα που σχετίζονται και με το ότι το Άκτιο είναι κατά βάση στρατιωτικό αεροδρόμιο, αλλά και με τις οδικές υποδομές, μέχρι αυτό να αλλάξει, το ΤΕΕ προτείνει την αναβάθμιση του αεροδρομίου Ιωαννίνων, αλλά με συγκεκριμένη στόχευση που θα αναφέρεται στην κάλυψη των τοπικών αναγκών. «Δε μπορεί να γίνει το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, το κεντρικό αεροδρόμιο της Ηπείρου», σημείωσε χαρακτηριστικά. Η πρόταση αυτή συνάντησε την αντίθεση του Ν. Σουρέλη εκ μέρους της Ένωσης Ξενοδόχων. «Είναι μία ανεδαφική πρόταση τουλάχιστον αυτή τη στιγμή να έχουμε διεθνές αεροδρόμιο το Άκτιο σε απόσταση 105 χιλιόμετρα από τα Ιωάννινα. Πρέπει να γίνουν οι βελτιώσεις στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, αλλά είναι και αυτή μια λύση χωρίς προοπτική», τόνισε ο κ. Σουρέλης για να καταθέσει την προσωπική του πρόταση, να εξεταστεί η πιθανότητα νέου αεροδρομίου μέσω ΣΔΙΤ. Τέλος ο πρόεδρος του ΓΕΩΤΕΕ Σπ. Μπαλαμπέκος τόνισε πως δε νοείται τουριστική ανάπτυξη για την Ήπειρο χωρίς τα αεροδρόμια των Ιωαννίνων και του Ακτίου. «Η πρόταση πρέπει να είναι κοινή. Το Άκτιο να γίνει διεθνές αεροδρόμιο και ταυτόχρονα να γίνει το καλύτερο δυνατό, ανεξαρτήτως του κόστους, για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων», τόνισε. Παρέμβαση Φούσα Ολέθρια χαρακτηρίζει σε γραπτή του δήλωση την υποβάθμιση του αεροδρομίου Ιωαννίνων, ο πρώην υπουργός Αντ. Φούσας. «Με λυπούν βαθύτατα και με εξοργίζουν οι τελευταίες εξελίξεις για το Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων και ειδικότερα η υποβάθμισή του, αφού δεν συμπεριλαμβάνεται στο σχέδιο αξιοποίησης των μεγαλύτερων Ελληνικών Αεροδρομίων. Επί σειρά ετών δόθηκαν, μέσα και έξω από τη Βουλή, επιτυχείς σκληροί αγώνες για να ανακαινισθεί πλήρως το αεροδρόμιό μας και για να γίνει, επιτέλους, διεθνές και μάλιστα για το σκοπό αυτό είχαν εγκριθεί και εξασφαλισθεί και οι σχετικές πιστώσεις. Αντί, λοιπόν, το Αεροδρόμιο των Ιωαννίνων να γίνει ένα σύγχρονο και διεθνές, υποβαθμίζεται πλήρως, και επανερχόμαστε και πάλι στην αεροπορική συγκοινωνιακή απομόνωση της Ηπείρου, της Βορειοδυτικής Ελλάδος, της Βορείου Ηπείρου και όλης της Νότιας Αλβανίας. Οι ευθύνες των αρμοδίων είναι τεράστιες και απαιτείται άμεση δραστηριοποίηση όλων των φορέων της Ηπείρου. Με ενδιαφέρον διάβασα τον προβληματισμό του Περιφερειάρχη Ηπείρου κ.Αλ. Καχριμάνη, γιατί δεν ερεύνησε τη σχετική μελέτη ανακαίνισης του Αεροδρομίου ο αρμόδιος Εισαγγελέας και ενώνω και εγώ τη φωνή μου προς την κατεύθυνση αυτή, αλλά συγχρόνως διερωτώμαι, εάν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα και πολύ περισσότερο τέτοιες ενδείξεις, γιατί δεν έγινε σχετική καταγγελία προς τον ίδιο Εισαγγελέα. Όπως, όμως, και εάν έχει το θέμα, είναι απολύτως βέβαιο και αναγκαίο, ότι, μετά το σχετικό δημόσιο προβληματισμό του Περιφερειάρχη, θα πρέπει, πλέον, να επιληφθεί για το πολύ σοβαρό αυτό θέμα η Εισαγγελία Ιωαννίνων».
-->

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου