Παρασκευή, 10 Ιανουαρίου 2014

Ζοίνος. Μια υγιής αναπτυσσόμενη εταιρία στο Δήμο Ζίτσας.



Πληρώνει καλύτερα η Ζοίνος στον καιρό της κρίσης.
 
Με μέση τιμή στα 63 λεπτά το κιλό, αυξημένη περίπου 5%-6%, έναντι εκείνα του 2012, λόγω της καλύτερης ποιότητας της φετινής παραγωγής, αγόρασε τα σταφύλια του τρύγου του 2013 η Ζοίνος ΑΕ, από τους περίπου 250 συνεργαζόμενους παραγωγούς της, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι άρχισε ήδη να πληρώνει.
Η συνεταιριστική οινοποιία από την Ήπειρο, απορροφά την παραγωγή από 1.500 στρέμματα αμπέλου εκ των οποίων το 90% συμβολαιακά - στην ευρύτερη περιοχή της Ζίτσας και πλήρωσε 85 λεπτά το κιλό τα κόκκινα και 57 λεπτά τα λευκά σταφύλια που συγκέντρωσε.
Οι τιμές αυτές, βέβαια, αφορούν τα...
σταφύλια για τις προδιαγραφές ΠΟΠ, που σημαίνει ότι η παραγωγή σταφυλιών δεν πρέπει να υπερβαίνει τον 1 τόνο, ανά στρέμμα, διότι αν γίνει αυτό παίρνει την τιμή του επιτραπέζιου σταφυλιού, που είναι σαφώς φθηνότερη.
Το μείζον για τους παραγωγούς, πάντως, είναι ότι σε αντίθεση με ότι συμβαίνει κατά τεκμήριο, συνήθως, στον κλάδο, η επιχείρηση κατέβαλε ήδη από τα μέσα Δεκεμβρίου το 50% των οφειλών της και το υπόλοιπο 50% σχεδιάζει να το εξοφλήσει τέλος Φεβρουάριου ή το αργότερο στις αρχές Μαρτίου 2014.
Την περίοδο αυτή, εξάλλου, η διοίκηση της Ζοίνος ολοκληρώνει και τις τελευταίες εργασίες (σ. σ. μένει η κάβα του υπογείου για ανακαίνιση) στο επενδυτικό της πρόγραμμα, ύψους 800 χιλ. ευρώ, μέσω του οποίου αποκτήθηκε και καινούριος εξοπλισμός που αύξησε κατά 20% την παραγωγική δυναμικότητα του οινοποιείου. Χάριν του νέου εξοπλισμού μάλιστα, κατέστη δυνατό η συνεταιριστική εταιρεία να παράξει τον αφρώδη ροζέ οίνο, το «Aurelia».
Το καινούριο προϊόν της ηπειρώτικης Οινοπίας προκύπτει από το «χαρμάνι» των ποικιλιών σταφυλιού «Ντεμπίνα», σε ποσοστό 90%, ενώ το άλλο 10% το διαμορφώνουν οι ερυθρές ποικιλίες «Μπεκάρι» και «Βλάχικο». Σε όλη την Ελλάδα, να σημειωθεί, ανάλογο αφρώδες κρασί παράγουν άλλες 3-4 οινοποιίες και μάλιστα εκείνες έχουν σαν βάση για την παραγωγή του το ξινόμαυρο κρασί.

Αύξηση πωλήσεων και νέες εξαγωγές

Η φετινή έκδοση του Aurelia περιορίστηκε σε μόλις 15.000 φιάλες και «εξαφανίστηκε» με το που κυκλοφόρησε στις αρχές Δεκεμβρίου. Η εταιρεία εκτός από την ελληνική αγορά κάνει και εξαγωγές, σε ΗΠΑ (λευκό ΠΟΠ, η Ζίτσα η κλασσική και ο Αρκτούρος), Βέλγιο και Μ. Βρετανία (το ηπειρώτικο και το παλαιωμένο τσίπουρο), τη Ρωσία, τη Γερμανία κλπ, ενώ γίνονται προσπάθειες και σε άλλες αγορές. Παρά την κρίση η εταιρεία το 2013 έκλεισε με τζίρο στα περίπου 3,5 εκατ. ευρώ, αυξημένο σχεδόν 10% έναντι του 2012. 

epirusepress.gr 
 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου