Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Διαβάστε την αποκαλυπτική συνέντευξη της Γιούλης Ζήκου στο περιοδικό Double Magazine.

H Γιούλη Ζήκου γεννημένη στα Κούρεντα Ιωαννίνων μας μιλάει σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη για τα πρώτα της βήματα, τους ρόλους που έχει παίξει κατά καιρούς ενώ δίνει τις πολύτιμες συμβουλές της σε κάποια που θέλει σήμερα να γίνει ηθοποιός. Αυθόρμητη και οικεία απαντάει χωρίς ενδοιασμούς και δείχνει έτοιμη για νέες θεατρικές προκλήσεις.

Πώς αποφάσισες να γίνεις ηθοποιός;

Τα μονοπάτια του θεάτρου τα συνάντησα   στα παιδικά μου χρόνια  τότε που ταξίδευα νοερά σε τόπους μακρινούς .Τότε που  έκανα αποδράσεις από τον πραγματικό ανυπόφορο κόσμο  σ’ έναν άλλον κόσμο φανταστικό έτσι όπως εγώ τον ήθελα και τον ονειρευόμουν.  Κι έτσι συνέχισα να πορεύομαι,   ώσπου στα  17 μου παράλληλα με τις σπουδές μου  ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και τα όνειρά μου πήραν σάρκα και οστά.

Πίστευες από την αρχή πως θα τα καταφέρεις και θα κάνεις καριέρα;

Σαν ένα ταξίδι με...
μεγάλες ανηφόρες και δύσβατους δρόμους το έβλεπα, που ξεκινώντας οι βαλίτσες είναι άδειες και όσο προχωρώ πρέπει να τις γεμίσω, ώστε οι αποσκευές που κουβαλώ, να αποτελέσουν την αρματωσιά της τέχνης  μου.

Τι είναι αυτό που σε κάνει να επιλέγεις ένα θεατρικό έργο;

Η επιλογή του έργου έχει σαν στόχο να χτιστεί μια παράσταση , ώστε αντάμα ο ηθοποιός με τον θεατή να πάει ένα βήμα παραπέρα. Να ανέβει ένα σκαλάκι παραπάνω. Ν ανοιχτούν καινούργιοι δρόμοι στο μυαλό και την ψυχή. Αλλιώς δεν έχει νόημα.

Ποιοι ρόλοι σου αρέσουν να ερμηνεύεις; Τι στοιχεία να έχουν;

Αγαπώ τους σύνθετους ρόλους. Τους ρόλους που είναι μακριά από την δική μου ψυχοσύνθεση , γιατί μου δίνουν το χέρι και με οδηγούν μακριά και πέρα από την δική μου προσωπικότητα.  Όπως έγινε και με τον ρόλο της μάνας του Χαλεπά. Ήταν ένα ρίσκο πιστεύω σε μια τέτοια ηλικία να υποδυθώ μια τόσο μεγάλη γυναίκα αλλά αυτό ήταν και το μαγικό στοιχείο όλης της διαδικασίας. Είναι  σίγουρα ένας ρόλος  σταθμός στην καριέρα μου όπως είναι όλοι οι μεγάλοι σημαντικοί και σύνθετοι ρόλοι που καλείται να υποδυθεί ο ηθοποιός.



Έχουν υπάρξει κριτικές με τις οποίες έχεις διαφωνήσει και γιατί;

 Υπήρξα τυχερή  μέχρι στιγμής , όσο αφορά τις κριτικές που γράφτηκαν για ρόλους που έχω υποδυθεί. Πάντα τα επαινετικά λόγια είναι η ανταμοιβή του καλλιτέχνη. Μου γεμίζουν την ψυχή.  Νοιώθω μια πληρότητα. Μια δικαίωση . Γενικότερα διαφωνώ με τις κριτικές που στηρίζονται στην  εμπάθεια και στην έλλειψη επιχειρηματολογίας. Προσωπικά δίνω μεγαλύτερη σημασία στις κριτικές των θεατών απ ‘ ότι σ’  αυτές των «ειδικών».

Θα σε δούμε σύντομα να παίζεις στην τηλεόραση ή έχεις επιλέξει να παίζεις μόνο θέατρο;

Από την τηλεόραση απομακρύνθηκα όταν οι σειρές που γυρίζονταν ήταν κατώτερες των προσδοκιών μου και ένιωθα ότι προσβάλουν την αισθητική μου. Δεν είχα καμία δουλειά εγώ με όλα αυτά τα τερατουργήματα που υποτιμούσαν τη νοημοσύνη των θεατών. Είχα επίσης πολύ δελεαστικές οικονομικά προτάσεις  να παρουσιάσω τηλεπαιχνίδια , shοw και άλλα παρεμφερή αλλά προτίμησα να αφήσω άδειους τους τραπεζικούς μου λογαριασμούς μα γεμάτη την ψυχή μου.

Πως προέκυψε η ασχολία σου με κοινωνικά θέματα και η συμμετοχή σου σε φιλανθρωπικές οργανώσεις και ομάδες;

Πιστεύω έχει να κάνει με την κληρονομικότητα είναι θέμα γονιδίων. Την φιλανθρωπία την κληρονόμησα από τους γονείς μου. Ήμουν μόλις  8 ετών όταν άδειασα για πρώτη φορά τα ντουλάπια και το ψυγείο του σπιτιού μας για να βοηθήσω μια οικογένεια που διαπίστωσα ότι τα δικά τους ντουλάπια ήταν άδεια. Τάχτηκα σε όλη μου τη ζωή υπέρ το δίκιο των αδυνάτων.

Μπορεί ένας ηθοποιός τελικά να ασχολείται και με την πολιτική; 

Τα πάντα είναι πολιτική. Ο ηθοποιός μπορεί να κάνει πολιτική μέσα από το βήμα που του δίνει η ίδια του η τέχνη.

Τι συμβουλή θα έδινες σε μια νέα κοπέλα που ξεκινάει τώρα σαν ηθοποιός;

Η ενασχόληση με το θέατρο και γενικότερα με τις τέχνες αποτελεί μέγα κέρδος για τους νέους ανθρώπους.  Είμαι δασκάλα σε Δραματική Σχολή και πέρα από τις εξειδικευμένες γνώσεις που παρέχω στους μαθητές μου , εφαρμόζω μια μέθοδο με την οποία εμβαθύνω  στις ποιότητες  της ζωής και του χαρακτήρα τους.  Σύμφωνα με την δική μου άποψη το ταλέντο  μεταφράζεται με σκληρή δουλειά και συνέπεια.» Παροτρύνω τους νέους ανθρώπους να ακολουθήσουν το μονοπάτι του θεάτρου . Παροτρύνω την ενασχόληση με το θέατρο  τα νέα παιδιά ,   που  όμως δεν θα το κάνουν από αγάπη στον εαυτό τους , αλλά από αγάπη στο ίδιο το θέατρο και γενικότερα στον άνθρωπο.!

Τα επόμενα καλλιτεχνικά σου βήματα ποια είναι;

Πριν κάποια χρόνια διάβασα το μυθιστόρημα της Φωτεινής Τσαλίκογλου,  «Εγώ η Μάρθα Φρόυντ». Με συγκλόνισε. Δεν έφυγε ποτέ από το μυαλό μου. «Κάποια μέρα» είπα μέσα μου «θα το κάνω θεατρικό έργο και θα το παρουσιάσω στη σκηνή». Όταν ένιωσα ότι η ώρα εκείνη ήρθε,  έκανα  τη θεατρική διασκευή . Το σκηνοθετώ και υποδύομαι τη γυναίκα του Σίγκμουντ Φρόυντ τη Μάρθα Φρόυντ.. Θα το παρουσιάσω στη σκηνή του Θεάτρου «Τέσσερις Εποχές- Γιάννης Μόρτζος» στα μέσα του Νοέμβρη.

Τα Ιωάννινα τα επισκέπτεσαι; Θα γυρνούσες ποτέ να μείνεις μόνιμα στον τόπο καταγωγής σου;

Γεννήθηκα στα Κούρεντα Ιωαννίνων και μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη. Έχω δυο πατρίδες. Αγαπώ πολύ τον τόπο που γεννήθηκα. Αγαπώ τις ρίζες μου . Όποιος δεν αγαπάει την καταγωγή του είναι σαν να ρίχνει τη μνήμη του στα σκουπίδια. Πάντα επιστρέφουμε εκεί απ’ όπου ξεκινήσαμε γιατί όχι κι εγώ;

Με τρεις λέξεις πως θα μου περιέγραφες τη ζωή σου μέχρι σήμερα;

 Έντονη. Έντονη. Έντονη.

Τι αναπολείς από το παρελθόν και τι όνειρα κάνεις;

 Από το παρελθόν αναπολώ τις ευτυχισμένες οικογενειακές στιγμές που έζησα με τον πατέρα και τη μάνα και μου κοστίζει πολύ που τους έχασα..  Όλα τα όνειρα που κάνω έχουν να κάνουν με την μεγάλη μου αγάπη. Το Θέατρο !

πηγή: Doule magazine

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου