photo eppressgif_zpskdtrghdc.gif

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Άνευ νέων έργων και μελετών η «Εγνατία οδός» στην Ήπειρο

Με εξαίρεση το έργο αποκατάστασης του προβληματικού επιχώματος στο Περιστέρι που ανατέθηκε στο τέλος του 2012 και άρχισε την άνοιξη, καθώς και το εν εξελίξει από πέρυσι με τη διαμόρφωση χώρων για την εγκατάσταση του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στο Ελευθεροχώρι Παραμυθιάς η «Εγνατία οδός Α.Ε» δεν προώθησε κάποιο άλλο έργο ή μελέτη στην Ήπειρο το 2012 και από την αρχή του 2013.Η νέα διοίκηση υπό τον Π. Σαββαϊδη δεν έκανε μέχρι τώρα ούτε μια επίσημη επίσκεψη για να συζητήσει με τους φορείς και άσχετα από το γεγονός ότι αρμόδιος ήταν ένας Γιαννιώτης, ο μέχρι πρότινος αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, Σταύρος Καλογιάννης.Ο απολογισμός δραστηριοτήτων (για έργα σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο, κάθετους άξονες και άλλα ανά τη χώρα και το εξωτερικό, όπως και σειρά μελετών) που δημοσιοποίησε χθες η εταιρεία για το... πρώτο εξάμηνο του 2013, δυστυχώς, δεν αφορά και τόσο την περιοχή μας σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμου, ούτε και στην ανάληψη κάποιας μελέτης, όπως ήταν αυτή για το δρόμο Σαγιάδα-Ηγουμενίτσα η οποία συζητούνταν με την Περιφέρεια Ηπείρου. Οι διαπραγματεύσεις και συζητήσεις δεν φαίνεται να είχαν κατάληξη, προφανώς σκόνταψαν στη χρηματοδότηση.Η «Εγνατία οδός Α.Ε» δεν προώθησε ούτε την έξοδο που ζητήθηκε από τους φορείς και την αυτοδιοίκηση στον Δρίσκο, ούτε κάποια άλλη, στο λεκανοπέδιο, ενώ εξετάζει μόνο την δημιουργία και εισόδου (υπάρχει έξοδος στην κατεύθυνση προς Ηγουμενίτσα) στην περιοχή Πολυγύρου Δωδώνης, για τις ανάγκες του εργοστασίου επεξεργασίας στερεών αποβλήτων που αναμένεται να κατασκευαστεί στην περιοχή.

Στις καλένδες η έξοδος Δρίσκου και ο νέος κόμβος
Για την έξοδο μεταξύ γέφυρας Αράχθου και σήραγγας Δρίσκου, με κατεύθυνση από Μέτσοβο προς Γιάννινα, (σήμερα λειτουργεί έξοδος στην αντίθετη κατεύθυνση) η προηγούμενη διοίκηση υπό τον Αν. Μουρατίδη είχε υποσχεθεί, όπως δηλώθηκε από το δήμαρχο Ιωαννίνων Φ. Φίλιο κατόπιν σύσκεψης στα Γιάννινα, ότι θα προωθούνταν, δεδομένου ότι και το κόστος ήταν λογικό, κοντά στο 1 εκ. ευρώ. Η διοίκηση άλλαξε και η έξοδος παραπέμφθηκε στις καλένδες. Αρνητική, θυμίζουμε, ήταν προ λίγων μηνών η απάντηση του κ. Καλογιάννη σε ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μιχάλη Κασσή.Δεν προωθήθηκε, όμως, παρά το γεγονός ότι συντάχθηκε σχετική έκθεση από ειδικούς επιστήμονες, ούτε άλλη λύση για νέο κόμβο στο λεκανοπέδιο.Κοντά στη σήραγγα Δρίσκου ή σε άλλο σημείο. Η Περιφέρεια, ωστόσο, προώθησε την ανακατασκευή του δρόμου Αμφιθέα-Λυκόστομο για να δοθεί διέξοδος από το λεκανοπέδιο και την Εγνατία προς την εθνική οδό Ιωαννίνων Κακαβιάς και Κοζάνης και τους δήμους Ζίτσας, Ζαγορίου, Πωγωνίου και Κόνιτσας, αλλά κόμβος στην Εγνατία δεν διαφαίνεται.Εν όψει και της ιδιωτικοποίησης της διαχείρισης και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου θα ήταν σκόπιμο και λογικό να έχουν γίνει οι παρεμβάσεις με το δημόσιο στην λειτουργία, αλλά φαίνεται ότι η έλλειψη πόρων και ίσως και πίεσης από τους φορείς και τα πολιτικά στελέχη του τόπου, ευθύνονται για το γεγονός ότι το μόνο μεγάλο, σχετικά, έργο που εκτελεί η εταιρεία είναι το επίχωμα στο Περιστέρι κι αυτό εξ ανάγκης για να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος.Το λεκανοπέδιο Ιωαννίνων παραμένει με τον ... παγκοσμίου πρωτοτυπίας ανισόπεδο κόμβο της Εγνατίας (στον οποίο φτάνει κανείς από την πόλη με το νέο τμήμα της Ε.Ο που παραδόθηκε τη Δευτέρα στην κυκλοφορία) και τον ημικόμβο Κουτσελιού που δεν διαθέτει συνδέσεις, ενώ η πρόταση για νέο κόμβο μεταξύ αυτών των Ιωαννίνων και Κουτσελιού, κάπου χάθηκε και ως μνημείο παραλογισμού απέμεινε ο σταθμός διοδίων, καταμεσής του νομού και του λεκανοπεδίου, στο Δροσοχώρι που ανά πάσα στιγμή, εφόσον αναλάβουν ιδιώτες, μπορεί να ρίξει μπάρες...

Προχωρά το έργο στο επίχωμα
Το έργο, «Σταθεροποίηση του επιχώματος στο τμήμα της Εγνατίαs Οδού μεταξύ Α/Κ Αράχθου – Α/Κ Περιστερίου» με το οποίο ολοκληρώνεται η Εγνατία στην Ήπειρο και στο σύνολο της, είναι σε εξέλιξη και προχωρά με καλό ρυθμό. Ανάδοχος είναι η εταιρεία «ΕΝΙΠΕΑΣ Α.Τ.Ε» με οικονομική προσφορά 10.862.805 ευρώ (με ΦΠΑ). Η χρηματοδότησή του είναι εξασφαλισμένη από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του Υπουργείου Υποδομών. Η σύμβαση υπογράφτηκε τον περασμένο Δεκέμβριο και η προθεσμία παράδοσης είναι 12 μήνες. Το έργο ξεκίνησε στις αρχές του έτους και αρχικά έγινα εργασίες εκτός κοίτης, λόγω των πολλών νερών, αλλά τώρα εξελίσσεται και εντός της κοίτης του ποταμού στον οποίο θα γίνει προσωρινή εκτροπή, προκειμένου να εκτελεστούν οι εργασίες που προβλέπονται για την σταθεροποίηση του επιχώματος. Για το πότε θα δοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα (έτοιμη προ τριετίας) και τα 100 μέτρα του επιχώματος, δεν είναι ξεκαθαρισμένο. Η πλέον λογική εξέλιξη είναι να συμβεί τον Σεπτέμβριο, αλλά ας μην αποκλειστεί να συμβεί λίγο νωρίτερα ή αργότερα, ανάλογα με την πορεία των εργασιών και πότε θα κριθεί από τους ειδικούς ότι έχει επιτευχθεί ο στόχος των παρεμβάσεων.

ΣΕΑ Ελευθεροχωρίου
Με μεγάλη καθυστέρηση, λόγω οικονομικών προβλημάτων, ανατέθηκε από την «Εγνατία οδός Α.Ε» το έργο διαμόρφωσης των χώρων για να εγκατασταθεί ο Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στο Ελευθεροχώρι Παραμυθιάς. Αυτός θα είναι ο πρώτος ΣΕΑ στα 122χλμ της Εγνατίας στην Ήπειρο. Βέβαια, ο ανάδοχος του ΣΕΑ, η εταιρεία ΑΕΓΕΚ η οποία έχει αναλάβει και τη συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου στην Ήπειρο, δεν ήταν σε θέση λόγω των δικών της προβλημάτων να ξεκινήσει την κατασκευή, ενώ οι εξελίξεις οδηγούν στην ανάληψη από την εταιρεία ΑΚΤΩΡ των έργων που είναι ανάδοχος ή υλοποιεί η ΑΕΓΕΚ.Σε ότι αφορά το έργο προετοιμασίας των χώρων για τον ΣΕΑ, στον κλάδο από Ηγουμενίτσα προς Γιάννινα έχουν ολοκληρωθεί οι παρεμβάσεις και ξεκινούν και στον άλλο κλάδο.Εφόσον λυθεί το θέμα της ΑΕΓΕΚ μπορούν να ξεκινήσουν εργασίες για τον ΣΕΑ στον ένα κλάδο.Για τον ΣΕΑ Περιστερίου και ειδικότερα στον ένα κλάδο από Μέτσοβο προς Γιάννινα, έργο που μαζί με άλλα έχει αναλάβει, επίσης, η ΑΕΓΕΚ, δεν έχει γίνει ακόμη έναρξη, θα εξαρτηθούν όλα από την επίλυση του προβλήματος με την ανάδοχο.

ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου